Genel Hüküm ve Koşullar

Sorumluluk Reddi: Aşağıdaki şablon bir avukat (https://drschwenke.de) tarafından bir online mağazanın tipik gereksinimlerine uygun olarak oluşturulmuştur. Bununla birlikte, şablonu yalnızca dikkatli bir şekilde inceledikten ve kendi iş modelinize uyarladıktan sonra kullanmalısınız. Bu nedenle aşağıdaki örnekte dikkat etmeniz gereken ek notlar ve özellikle kontrol etmeniz ve gerekirse uyarlamanız gereken kırmızı bölümler bulunmaktadır. Lütfen düzenledikten sonra notları kaldırın. Şüpheniz varsa, yasal tavsiye alın. Telif hakkı: Marketpress lisansınız geçerli olduğu sürece tasarımı alan adı/web sitesi içinde kullanabilirsiniz. Müşteriler de dahil olmak üzere (örneğin geliştiriciler olarak) üçüncü taraflara aktarılmasına izin verilmez.

Müşteri bilgileriyle birlikte genel hüküm ve koşullar

1. Uygulama kapsamı
2. Teklifler Teklifler ve hizmet açıklamaları
3. Sipariş süreci ve sözleşmenin imzalanması
4. Fiyatlar ve nakliye masrafları
5. Teslimat, malların mevcudiyeti
6. Ödeme koşulları
7. Mülkiyetin muhafazası
8. Maddi kusurlar için garanti ve garanti
9. Sorumluluk Sorumluluk
10. Sözleşme metninin saklanması Sözleşme metninin saklanması
11. Nihai hükümler

1. Uygulama kapsamı
1.1 [insert: DemoShop e.K., sahibi: Max Muster Demostraße 1, 12345 Demostadt] (bundan böyle “Satıcı” olarak anılacaktır) ile müşteri (bundan böyle “Müşteri” olarak anılacaktır) arasındaki iş ilişkisi, yalnızca sipariş sırasında geçerli olan sürümdeki aşağıdaki Genel Hüküm ve Koşullara tabi olacaktır.

1.2. Soru, şikayet ve itirazlarınız için müşteri hizmetlerimize hafta içi [09:00] – [18:00] saatleri arasında [0221-12345] numaralı telefondan veya [name @ domain.de] e-posta adresinden ulaşabilirsiniz.

1.3. Bu GŞK kapsamında tüketici, esas olarak ticari veya bağımsız mesleki faaliyetlerine atfedilemeyecek bir amaç için yasal bir işlem gerçekleştiren herhangi bir gerçek kişidir (BGB Madde 13).

1.4. Müşterinin farklı hüküm ve koşulları, satıcı bunların geçerliliğini açıkça kabul etmedikçe tanınmayacaktır.

2. Teklifler ve hizmet açıklamaları
Ürünlerin online mağazada sunulması yasal olarak bağlayıcı bir teklif değil, sipariş vermeye davet niteliğindedir. Kataloglardaki ve satıcının web sitelerindeki hizmet açıklamaları bir güvence veya garanti niteliği taşımaz.
Ürünler için aksi belirtilmedikçe, tüm teklifler “stoklar tükenene kadar” geçerlidir. Diğer tüm hususlarda hatalar hariçtir.

Not: Lütfen ilgili düğme etiketini aşağıya girin.
3. Sipariş süreci ve sözleşmenin imzalanması
3.1 Müşteri, satıcının ürün yelpazesinden herhangi bir yükümlülük altına girmeden ürün seçebilir ve bunları [sepete ekle] düğmesini kullanarak alışveriş sepeti olarak adlandırılan bir yerde toplayabilir. Alışveriş sepeti içinde ürün seçimi değiştirilebilir, örneğin silinebilir. Müşteri daha sonra [Ödeme işlemine devam et] düğmesine tıklayarak alışveriş sepetindeki sipariş sürecini tamamlayabilir.

3.2. Müşteri, [ödeme yükümlülüğü olan sipariş] butonuna tıklayarak alışveriş sepetindeki ürünleri satın almak için bağlayıcı bir talepte bulunur. Siparişi göndermeden önce, müşteri istediği zaman verileri değiştirebilir ve görüntüleyebilir ve alışveriş sepetine geri dönmek veya sipariş işlemini tamamen iptal etmek için tarayıcının “geri” işlevini kullanabilir. Gerekli bilgiler yıldız işareti (*) ile işaretlenmiştir.

3.3. Satıcı daha sonra müşteriye e-posta yoluyla, müşterinin siparişinin tekrar listelendiği ve müşterinin “Yazdır” işlevini (sipariş onayı) kullanarak yazdırabileceği otomatik bir alındı onayı gönderir. Otomatik alındı teyidi yalnızca müşterinin siparişinin satıcı tarafından alındığını belgeler ve siparişin kabul edildiği anlamına gelmez. Satın alma sözleşmesi ancak satıcı sipariş edilen ürünü 2 gün içinde müşteriye gönderdiğinde veya teslim ettiğinde ya da müşteriye 2 gün içinde ikinci bir e-posta, hızlı sipariş onayı veya fatura göndererek gönderimi onayladığında akdedilmiş olur.

3.4. Satıcı peşin ödemeye izin veriyorsa, banka bilgileri ve ödeme talebi sağlandığında sözleşme akdedilmiş olur. Ödeme, sipariş onayının gönderilmesinden itibaren 10 takvim günü içinde satıcı tarafından alınmazsa, son ödeme tarihine rağmen, başka bir talepten sonra bile, satıcı, siparişin geçersiz olması ve satıcının teslimat yükümlülüğü olmaması sonucuyla sözleşmeden çekilecektir. Bu durumda sipariş, alıcı ve satıcı için başka bir sonuç doğurmaksızın iptal edilir. Bu nedenle, peşin ödemeler için ürünün rezervasyonu en fazla 10 takvim günü için yapılır.

4. fi̇yatlar ve gönderi̇m masraflari
4.1 Satıcının web sitesinde belirtilen tüm fiyatlara geçerli yasal katma değer vergisi dahildir.

4.2. Belirtilen fiyatlara ek olarak, satıcı teslimat için nakliye ücreti alır. Nakliye masrafları alıcıya ayrı bir bilgi sayfasında ve sipariş süreci sırasında açıkça bildirilir.

5 Teslimat, malların mevcudiyeti
5.1 Peşin ödeme kararlaştırılmışsa, teslimat fatura tutarının alınmasından sonra yapılacaktır.

5.2. Malların teslimatı, üç teslimat denemesine rağmen alıcının hatası nedeniyle başarısız olursa, satıcı sözleşmeden çekilebilir. Yapılan tüm ödemeler müşteriye derhal iade edilecektir.

5.3. Sipariş edilen ürün, satıcının kendi kusuru olmaksızın tedarikçisi tarafından bu ürünün tedarik edilmemesi nedeniyle mevcut değilse, satıcı sözleşmeden çekilebilir. Bu durumda, satıcı müşteriyi derhal bilgilendirecek ve gerekirse karşılaştırılabilir bir ürünün teslim edilmesini önerecektir. Karşılaştırılabilir bir ürün mevcut değilse veya müşteri karşılaştırılabilir bir ürünün teslim edilmesini istemiyorsa, satıcı halihazırda yapılmış olan ödemeleri derhal müşteriye geri ödeyecektir.

5.4. Müşteriler, teslimat süreleri ve teslimat kısıtlamaları (örneğin belirli ülkelere teslimatın kısıtlanması) hakkında ayrı bir bilgi sayfasında veya ilgili ürün açıklamasında bilgilendirilir.

6. ödeme yöntemleri
6.1 Müşteri, sipariş süreci sırasında ve tamamlanmadan önce mevcut ödeme yöntemlerinden birini seçebilir. Müşteriler, ayrı bir bilgi sayfasında mevcut ödeme yöntemleri hakkında bilgilendirilir.

6.2. Fatura ile ödeme mümkünse, ödeme malların ve faturanın teslim alınmasından itibaren 30 gün içinde yapılmalıdır. Diğer tüm ödeme yöntemleri için, ödeme kesinti yapılmadan peşin olarak yapılmalıdır.

6.3. Ödeme işlemleri için PayPal gibi üçüncü taraf sağlayıcılar görevlendirilmişse, bunların genel hüküm ve koşulları geçerlidir.

6.4. Ödeme için son tarih takvim tarafından belirlenmişse, müşteri son tarihin kaçırıldığı anda temerrüde düşer. Bu durumda müşteri yasal temerrüt faizini ödemek zorundadır.

6.5. Müşterinin temerrüt faizi ödeme yükümlülüğü, satıcının temerrütten kaynaklanan diğer zararları talep etmesini engellemez.

6.6. Müşteri sadece karşı talepleri yasal olarak belirlenmişse veya satıcı tarafından tanınmışsa mahsup hakkına sahip olacaktır. Müşteri, yalnızca talepler aynı sözleşme ilişkisinden kaynaklanıyorsa alıkoyma hakkını kullanabilir.

7. Mülkiyetin muhafazası
Teslim edilen mallar, ödemenin tamamı yapılana kadar satıcının mülkiyetinde kalır.

8 Malzeme kusurları için garanti ve garanti
8.1 Garanti yasal hükümlere tabidir.

8.2. Satıcı tarafından tedarik edilen mallar, yalnızca açıkça belirtilmişse garanti kapsamındadır. Müşteriler, sipariş sürecini başlatmadan önce garanti koşulları hakkında bilgilendirilir.

9. Sorumluluk
9.1 Aşağıdaki istisnalar ve sorumluluk sınırlamaları, talepler için diğer yasal gerekliliklere bakılmaksızın, Satıcının zararlara ilişkin sorumluluğu için geçerli olacaktır.

9.2. Satıcı, zararın nedeni kasıt veya ağır ihmale dayandığı sürece sınırlama olmaksızın sorumlu olacaktır.

9.3. Ayrıca, satıcı, ihlali sözleşmenin amacına ulaşmasını tehlikeye atan maddi yükümlülüklerin hafif ihmalkarlıkla ihlalinden veya yerine getirilmesi sözleşmenin düzgün bir şekilde ifası için gerekli olan ve müşterinin düzenli olarak uyulmasına güvendiği yükümlülüklerin ihlalinden sorumlu olacaktır. Ancak bu durumda, satıcı yalnızca sözleşmeye özgü öngörülebilir zararlardan sorumlu olacaktır. Satıcı, önceki cümlelerde belirtilenler dışındaki yükümlülüklerin hafif ihmalkarlıkla ihlalinden sorumlu olmayacaktır.

9.4. Yukarıdaki sorumluluk sınırlamaları, yaşam, uzuv veya sağlığa zarar verilmesi durumunda, ürünün kalitesine ilişkin bir garantinin üstlenilmesini takiben bir kusur için ve hileli olarak gizlenen kusurlar durumunda geçerli olmayacaktır. Ürün Sorumluluğu Yasası kapsamındaki sorumluluk bundan etkilenmez.

9.5. Satıcının sorumluluğu hariç tutulduğu veya sınırlandırıldığı ölçüde, bu durum çalışanların, temsilcilerin ve vekillerin kişisel sorumluluğu için de geçerli olacaktır.

10. Sözleşme metninin saklanması
10.1 Müşteri, siparişi satıcıya göndermeden önce, siparişin son adımında tarayıcısının yazdırma işlevini kullanarak sözleşme metninin çıktısını alabilir.

10.2. Satıcı ayrıca müşteriye, müşteri tarafından sağlanan e-posta adresine tüm sipariş ayrıntılarını içeren bir sipariş onayı gönderecektir. Sipariş onayı ile birlikte, ancak en geç mallar teslim edildiğinde, müşteri ayrıca iptal politikası ve nakliye masrafları ile teslimat ve ödeme koşulları hakkındaki bilgilerle birlikte Genel Hüküm ve Koşulların bir kopyasını alır. Mağazamıza kayıt yaptırdıysanız, vermiş olduğunuz siparişleri profil alanınızda görüntüleyebilirsiniz. Sözleşme metnini de kaydediyoruz, ancak internette erişilebilir hale getirmiyoruz.

Not: Lütfen aşağıdaki https ://ec.europa.eu/consumers/odr/ bağlantısının tıklanabilir olması gerektiğini unutmayın
11. SON HÜKÜMLER
11.1. Yargı yeri ve yerine getirme yeri, müşteri bir tüccar, kamu hukuku kapsamında bir tüzel kişilik veya kamu hukuku kapsamında özel bir fon ise satıcının kayıtlı ofisidir.

11.2. Sözleşme dili Almancadır.

11.3. Avrupa Komisyonu’nun tüketiciler için çevrimiçi uyuşmazlık çözümü (OS) platformu: https ://ec.europa.eu/consumers/odr/. Bir tüketici hakem heyeti nezdinde uyuşmazlık çözümü işlemlerine katılmaya istekli veya yükümlü değiliz.